Казахстан розвиватиме транспортну систему окремо від росії: Залізниця, порти, магістралі.
З огляду на поточну геополітичну ситуацію та санкції у відношенні до росії, що вплинуло на традиційні маршрути транзиту товарів між Китаєм та ЄС, Казахстан має розробити альтернативні маршрути доставки вантажів і диверсифікувати поставки.
Як передає ЦТС, про це на урядовому засіданні з питань логістики заявив президент Казахстану Касим-Жомарт Токаєв.
З цією метою, за словами Токаєва, має бути сформовано альтернативні залізничні маршрути. Зокрема, йдеться про реалізацію проектів Достик-Мойинти, Бахти-Аягоз, Мактаарал-Дарбаза, будівництво обвідної залізничної лінії в обхід Алмати.
Також Токаєв вважає за необхідне здійснити масштабну модернізацію національної залізничної компанії “Казакстан темір жоли”.
“Можливо, настав час трансформувати КТЖ у національну транспортно-логістичну компанію. Це розширить мандат та завдання КТЖ, дозволить компанії більш комплексно вести роботу щодо розвитку транспортно-транзитного потенціалу країни”, – заявив президент Казахстану.
Також він запропонував посилити роль казахстанських портів на Каспії: “Казахстан ніколи не був морською державою і тому не задіяв у повному обсязі можливості морських перевезень. Тепер інший час. Перед урядом я ставлю стратегічне завдання – трансформувати наші порти, перетворивши їх на один із провідних хабів Каспійського моря. Концептуально згоден, що потрібно зміцнити морський флот і створити контейнерний хаб у порту Актау”.
Також в ході згаданого засідання Токаєв назвав важливим завданням диверсифікацію постачання нафти. У зв’язку з цим він доручив опрацювати оптимальний варіант реалізації Транскаспійського маршруту та збільшити потужності двох нафтопроводів.
Це стало реакцією на те, що росія в черовий раз призупинила роботу морського нафтового терміналу КТК у Новоросійську на узбережжі Чорного моря. Даний термінал є основним маршрутом експорту казахстанської нафти – на неї припадає 80% усіх обсягів, що прокачуються по нафтопроводу.